Bulgaristan Haber Ajansı (BHA) - 24 saat kesintisiz haber...

Bulgaristan'da okuyan Türkiyeli öğrenciler Eğitim bakanıyla görüştü

5 Mayıs 2011 Perşembe |

Bulgaristan Türk Öğrenciler Derneği yöneticileri, Bulgaristan Eğitim Bakan Yard. Maria Fartunovayı ziyaret etti.
Dernek Başkanı Serdar Kızıldağ, Bulgaristanda okuyan Türk Öğrencilerin Denklik sorunlarıni bakanlık yetkililerine anlattı.
Bulgaristan Türk Öğrenciler Derneği, Eğitim Bakanlığını ziyaret etti.Eğitim Bakan Yardımcısı Maria Fartunova ve diğer yetkililerin kabul ettiği Serdar Kızıldağ ve dernek yönetimi Türk öğrencilerin sorunlarını dile getirdi.
Daha önce Denklik sorunlarını Sayın Bakan Sergey Ignatov’a ilettiklerinin bilgisini veren Başkan Serdar Kızıldağ konuyla ilgili Bulgaristan Eğitim Bakanlığının çalışmalarını merakla bekleyen yaklaşık 10 bin Türk öğrencinin çalışmaları takip ettiğini belirtti.
Toplantıda ana gündem maddesi olan Bulgaristandan mezun olan Türk öğrencilerin denklik sorunları ele alındı.Konu hakkında Türkiye’den temin edilen belgeler bakanlığa teslim edildi.Türk öğrencilerin sağlık sigortası sorunları, uzun süre vize beklemelerinden ötürü eğitime gecikilmesi ve dil eğitiminin sekteğe uğradığı dile getirildi. Eğitim bakanlığının alanına giren konularda destek sözü veren Fartunova diğer konularda ilgili kurumlara gerekli bilgilerin verileceğini söyledi.
Denklik konusunda, Türkiye nezdinde girişimde bulunacaklarını  ifade eden Bakan Yardımcısı, Avrupa  Birliği ülkelerinde kabul gören diplomalarımızın Türkiye’de direk tanınması için çalışmada bulunacaklarını söyledi.
    Kendilerini kabul eden Bakan Yard.Fartunova’ya teşekkür eden Kızıldağ, “Bulgar Eğitim Bakanlığının sorunlarımıza çözüm üretmeye çalışması bizi memnun etmektedir.” diye konuştu.

0 yorum:

Yorum Gönder